ინდივიდუალური სასწავლო გეგმები
5 კლასის
მოსწავლის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
moswavle
|
ჯემალ თავზაძე
|
skola
|
კორმაღლის საჯარო სკოლა
|
klasi
|
V
|
dabadebis TariRi
|
06.04.2006
|
asaki
|
10 წლის
|
mSobeli/meurve
|
ლელა ბელთაძე (დედა)
|
telefoni
|
|
misamarTi
|
სამტრედიის რაიონი, სოფ: კორმაღლალი
|
პირადი ნომერი
|
|
isg-s Seqmnis TariRi
|
mSoblis prioriteti da interesi
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
maswavleblis survili
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
Sefasebis
Sedegebi
sfero
|
Zlieri mxareebi
|
susti mxareebi
|
|
akademiuri unarebi:
|
wera
|
ჯემალს კალამი უჭირავს სწორი სამთითა ჩაჭიდებით; წერს მარჯვენა ხელით , მეორე ხელით აფიქსირებს საწერ ფურცელს.
ცნობს ასოებს; უჭირს დამოუკიდებლად საკუთარი სახელისა და
გვარის დაწერა. წერის ტემპი არის ნელი.
არ შეუძლია გადაწერა.
|
არ შეუძლია დამოუკიდებლად
თავისი აზრის წერილობითი ფორმით გადმოცემა; არ შეუძლია წაკითხული ან მოსმენილი
მარტივი ტექსტის შინაარსის გადმოცემა(წერს მხოლოდ მოსმენილ ცალკეულ სიტყვებს);
კარნახისას თითოეულ სიტყვას წერს სხვადასხვა ხაზზე. ტოვებს ასოებს სიტყვებში( ზურგზე
-ს ნაცვლად წერს ზუგზე), ცვლის ასოებს (კბენა/ კმენა) „დ“-ს ნაცვლად
გამოიყენებს „თ“-ს, „შ“-ს ნაცვლად „ წ“- ს. მითითების გარეშე არ
გამოიყენებს სასვენ ნიშნებს.
|
kiTxva
|
ცნობს ყველა ასოს; ვერ კითხულობს მცირე მოცულობის
ტექსტებს , უჭირს მარცვალ-მარცვალ კითხვა.
|
კითხულობს ნელა; გაძნელებულია წაკითხულის შინაარსის წვდომა; სიტყვებში ტოვებს ასოებს (დაიბარა/ დაბარა) ;ანაცვლებს ასოებს(საიდუმლი/ სიადუმლო); ამატებს არარსებულასოებს (უნახავს/ უნახავსი); უცვლის ფლექსიებს( აუზიდან/აუზთან); კითხვისას ხშირად ცვლისსიტყვას სინონიმური მნიშვნელობის სიტყვით(მოიწიეს/ მოიყვანეს), ერთ შემთხვევაში საერთოდშეცვალა სიტყვა( მზესუმზირას/ მზეზე).არბილებს „ლ“-ს. უჭირს ხაზიდან ხაზზე გადასვლა და ხშირად ტოვებს
ერთ ხაზს; არ ითვალისწინებს სასვენ ნიშნებს; კითხულობს არასწორი ინტონაციით,
მონოტონურად. აქვს მწირი ლექსიკური მარაგი (უჭირს მის სახელმძღბანელოში
მოცემული სიტყვების მნიშვნელობის განმარტება, ნასწავლი მასალიდან).
|
|
Txroba
|
მოსწავლეს შეუძლია ჩაკითხვებით გვესაუბროს თავისი ინტერესების
შესახებ( ფეხბურთი, ხატვა) .პასუხობს 2-3 სიტყვიანი წინადადებებით; აზრი
გასაგებია, სიტყვებს შესაბამისად გამოიყენებს;
შეუძლია წაკითხული ან მოსმენილი მცირე მოცულობის ტექსტის
ირგვლივ დასმულ კითხვებზე პასუხის გაცემა, მცირე ხარვეზებით. შეუძლია სიუჟეტური
ბარათების დალაგება (6 ბარათი), ბარათების შესახებ საუბრობს მასწავლებლის
დახმარებით( მიმანიშნებელი კითხვები).
|
მოსწავლეს უჭირს , როგორც მოსმენილი, ასევე მის მიერ წაკითხული
მარტივი მოთხრობის შინაარსის გადმოცემა. თხრობას იწყებს ტექსტის შუა ნაწილიდან
და ყვება არეული თანმიმდევრობით. მისი მონათხრობი აზრობრივად ძნელად გასაგებია.
წინადადებები გრამატიკულად გაუმართავია ( უჭირს ზმნისა და არსებითი სახელის
შეწყობა, ამბობს: ბავშვები ზოოპარკში იყო, არ გამოიყენებს ზედსართავ სახელებს,
იქ სადაც თვალსაჩინოა მათი გამოყენების აუცილებლობა).უჭირს გაბმული თხრობა,
საუბრობს ინტერვალებით, ხშირად გამოიყენებს გამოთქმებს: „ რა ქვია“, „ხოლმე“.
|
|
angariSi
|
SeuZlia
uSecdomod Tvla 20-mde; maswavleblis daxmarebiT agrZelebs Tvlas 21-idan
100-მდე( 20ის შემდეგ ბავშვი ყოვნდება და ვეღარ
აგრძელებს, მასწავლებელი ახსენებს ოცდაერთი და მოსწავლე აგრძელებს, ასეა ყოველი
ათეულის შემდეგ) ;angariSobs Sekreba-gamoklebas TiTebze 20-is
farglebSi; SeuZlia orze meti Sesakrebis mimateba 20-is farglebSi, (3+4+10); SeuZlia
gvaCvenos geometriuli figurebi: samkuTxedi, oTxkuTxedi, wre,kubi
(uwodebs kubiks), SeuZlia erT moqmedebiani martivi amocanis amoxsna. ზეპირად შეუძლია გვიპასუხოს რამდენია მეტი
20-ის ფარგლებში; სწორად განსაზღვრავს რიცხვის წინა და მომდევნო რიცხვებს 100ის
ფარგლებში ;შეუძლია ერთგვაროვან საგანთა გროვის დათვლა და შემდეგ საერთო
რაოდენობის დასახელება 20-ის ფარგლებში.
|
Aar SeuZlia
ukuTvla; არ
შეუძლია ათეულობით გადათვლა 100-მდე; uWirs ricxvebis
Cawera karnaxiT 20-is zemoT; (23-s wers 33-is nacvlad); რიცხვების ცხრილში( რიცხვები თანმიმდევრულად
100ის ფარგლებში) არასწორად შემოხაზავს მითითებულს 20ის ზემოთ დასახელებულ
რიცხვებს) ;აგრეთვე უჭირს დასახელებული რიცხვის ჩაწერა 20-ის ზემოთ; არ შეუძლია
მეტობა ნაკლებობის განზვრა წერილობით ჩანაწერში; არ შეუძლია ლუწი და კენტი რიცხვების გარჩევა
ერთმანეთისაგან, უჭირს ქვეშმიწერით გამოანგარიშება; r icis gamravlebis tabulaგამართუალდ; არ იცის გაყოფის პრინციპი;
|
|
SemecnebiTi
unarebi (yuradReba, mexsiereba, aRqma).
|
ყურადღება - შეუძლია ყურადღების კონცენტრაცია და გადანაცვლება( წარდგენილ ციფრთა
რიგში განარჩევს მითითებულ ერთნიაშნა რიცხვებს).
შეუძლია ყურადღების კონცენტრაცია 25-30 წამის განმავლობაში (
მრავალჯერ განმეორებად სხვადასხვა გამოსახულებებს შორის ეძებს და პოულობს
მითითებულს).
მეხსიერება - შეუძლია მოსმენილი მცირე მოცულობის ტექსტის ირგვლივ დასმულ
შეკითხვებზე პასუხის სწორად გაცემა. (2-3 სიტყვიანი წინადადებებით)
შეუძლია მოსმენილი 1-2 სიტყვიანი წინადადებების (2
წინადადება) განმეორება მაშინვე და 5 წუთის შემდეგ აღადგენს მხოლოდ 1
წინადადებას . იმეორებს 2 ციფრიან რიგს პირდაპირი მიმართულებით, 2 ციფრიან რიგს
უკუმიმართულებით;
აზროვნება - წარდგენილი ბარათებიდან შესძლო მსგავსი საგნების დაჯგუფება
მასწავლებლის დახმარებით ( მიუთითა ერთი კატეგორიის ორ წევრზე და ბავშვმა შემდეგ
დამოუკიდებლად განაგრძო დავალების შესრულება);
მსგავს ობიექტებს (4 ობიექტი) შორის ერთ ზედმეტს გამოყოფს
დაუყოვნებლივ.
შეუძლია მარტივი მიმდევრობის ანალიზი (1,2,3,4,..., 2,4,6,8...) .
აღქმა - შეუძლია მსგავსი ობიექტების პოვნა გართულებულ პირობებში
(გადაფარული საგნები). სწორად აღიქვამს და ასახელებს საგნებს.
სწორად აღიქვამს ფოტოზე საგნის ნაწილის დანაკლისს. შეუძლია
ფურცლის სიბრტყეზე სივრცითი მიმართებების სწორა აღქმა და დასახელება -
ზედა/ქვედა.სხეულის გარეთ სივრცეში არჩევს საგნებს შორის არსებულ სივრცით
მიმართებებს წინ/უკან/გვერდზე.
შეუძლია ყველა ძირითადი ფერის გარჩევა; არჩევს საგნებს ზომის
მიხედვით; არჩევსნ შემდეგ გეომეტრიუსლ ფიგურებს - სამკუთხედი, ოთხკუთხედი, წრე.
შეუძლია ყოველდღიური მოხმარების საგნების ფუნქციის განსაზღვრა და აღნიშვნა (
ჩაკითხვებით).
|
უჭირს ყურადღების განაწილება (3-4 სიტყვიანი წინადადებების
წარდგენისა და 3-ჯერ დაკაკუნების შემდეგ იმეორებს წინადადებას, მაგრამ ვერ
განარჩევს დაკაკუნების რაოდენობას, ან პირიქით).
მოსწავლეს არ შეუძლია მოსმენილი ან თავად წაკითხული მცირე მოცულობის
ტექსტის შესახებ თანმიმდევრული საუბარი. მოსმენილი 5 სიტყვიანი წინადადების
განმეორებისას ახდენს ერთი სიტყვის ჩანაცვლებას, რომელიც შინაარსობრივად
მსგავსია, თუმცა მოცემულ შემთხვევაში შეუსაბამო.
საგნებს შორის მსგავსებების დასახელებისას ვლინდება განზოგადების
დაბალი ხარისხი(მიმანიშნებელი შეკითხვების დახმარებით) ; მსგავს ობიექტებს შორის
ერთი ზედმეტის გამოყოფისას ვერ ასაბუთებს პასუხს, უჭირს განმასხვავებელი ნიშნის
გამოყოფა.
გიორგი მხოლოდ დამხმარე კითხვებით ახერხებს ანალოგიების პოვნას.
უჭირს მარჯვენა-მარცხენას განსაზღვრა საკუთარ სხეულზე, სჭირდება
მინიშნება, მაგ. გაიხსენოს თუ რომელ ხელში უჭირავს კალამი და ისე განსაზღვროს ,
თუ რომელია მისი მარჯვენა ხელი.
უჭირს ზოგიერთი გეომეტრიული ფიგურის გარჩევა. (კვადრატი/
მართკუთხედი პასუხობს რომ ოთხკუთხდებია). არ იცის რომელი წელია, არ იცის
წელიწადის დროები, თვეები, კვირის დღეები.(ჩამოთვლისას ხუთშაბათის შემდეგ
ამბობს ექვსშაბათს).
|
|
emociuri
sfero
|
გაბრაზების შემდეგ დედის გადმოცემით, ნახევარსაათში დამოუკიდებლად მშვიდდება. ჯემალს შეუძლია ბოდიშის მოხდა თუ გრძნობს თავის დანაშაულს. უყვარს შექება და ხდება მოტივირებული
შექების შემდეგ, ადეკვატურად გამოხატავს სიხარულს.
|
გიორგი გაბრაზებს შეშემთხვევაში იბუტება, ზისთავისთვის ჩუმად.
მშობლებთან აქვს კონფლიქტი მაშინ, როცაძმასთან მისი ჩხუბის შემთხვევაში მშობლები მისძმას ამართლებენ. (ძმასთან ხშირად კომპიუტერისგამო ჩხუბობს); ასევე გიორგი ბრაზდება დააპროტესტებს თუ რაიმე ნივთს მხოლოდ მის ძმასუყიდიან.
ეზოში ან სკოლაში თანატოლებთან თამაშის წაგების შემთხვევაში გიორგიმ
შესაძლოა დაიწყოს ტირილი, ეჩხუბოს გამარჯვებულს, დაუწყოს ყვირილი.
გიორგი ძნელად ეგუება ცვლილებებს, მორცხვია (არ შეუძლია ითხოვოს
გაკვეთილიდან გასვლა, თუ ამის საჭიროებაა) და პასიური( ნაკლებად ერთვება
საგაკვეთილო ჯგუფურ აქტივობებში).
|
|
komunikaciis
unari
ena/metyveleba
|
კომუნიკაციას ამყარებს ვერბალურად.
ჯემალი, ჩართულია თანაკლასელ ბიჭებთან თამაშში შესვენების
დროს. ურთიერთობს და უყვარს ეზოში მეზობელ თანატობეთან ერთად თამაში.
გებულობს მიმართულ მეტყველებას, კითხვებზე ადეკვატურად პასუხობს. ხდება ბგერების გადანაცვლება, აზრი ძნელად გასაგებია.
საუბრისას გამოყენებული სიტყვები თემის შესატყვისია.
უჭირს გრამატიკული კონსტრუქციების სწორად აღქმა.
შეუძლია სიუჟეტური სურათების აღწერა,მიმანიშნებელი კითხვებით, პასუხობს მოკლე 2-3 სიტყვიანი წინადადებებით.
|
გაიშვიათებულია თვალით კონტაქტიმასწავლებლებთან, კლასში საგაკვეთილო პროცესის დროს ზის თავდახრილი, პასუხობს ჩუმად. არარის კომუნიკაციის ინიციატორი, პასუხობსდასმულ შეკითხვებზე მოკლე
2-3 სიტვიანი წინადადებებით.
დედის გადმოცემით, ბავშვს სჭირდება დრო ახალ გარემოსთან ,ან
ადამიანებთან შესაჩვევად. ადვილად ვერ ამყარებს კომუნიკაციას ადამიანებთან.
მეტყველებისას წინადადები ხშირად გრამატიკულად გაუმართავია,
აღინიშნება ლექსიკური მარაგის სიმწირე. ხშირად ჩაანაცვლებს არსებით სახელებს
ნაცვალსახელებით.
|
|
msxvili
motoruli
unarebi
|
შეუძლია სიარული, სირბილი, ხტუნვა;
უყვარს სპორტული თამაშები (განსაკუთრებით ფეხბურთი);
|
არ ზის მერხთან გამართული;
|
|
natifi
motoruli
unarebi
|
ჯემალს კალამი უჭირავს სწორი სამთითა ჩაჭიდებით. შეუძლია ხატვა და გაფერადება, გაფერადებისას სცდება კონტურებს; შეუძლია ააწყოს
სხვადასხვა ფორმის კუბიკები; შეუძლია თასმების, ღილების შეკვრა; შეუძლია
მაკრატლის,სათლელის და სხვა ხელსაწყოების გამოყენება.
|
||
qceva/yofaqceva
|
არ ვლინდება სხვათა დაზიანება და თვითდაზიანება.
ჯემალი ითვალისწინებს სასკოლო და საკლასო წესებს, არ ხმაურობს
საგაკვეთილო პროცესის დროს, მასწავლებლის მითითებაზე/შენიშვნაზე ახდენს
სათანადო რეაგირებას;
|
ჯემალს საგაკვეთილო პროცესის მსვლელობისას პასიურია.დედისა და მასწავლებლების გადმოცემით, გაკვეთილებზე ბავშვი დაფასთანარ გამოდის, მასწავლებელს არ აბარებს ზეპირდავალებებს იმ შემთხვევაშიც კი თუ კარგადიცის დავალება. გიორგი ამბობს, რომ ბავშვები
კლასში არ დასცინიან და ერთვება ჯგუფური მუშაობის დროს აქტივობებში.
|
|
funqciuri unar-Cvevebi
|
ჯემალს აქვს პირადი კუთხე. უვლის პირადი მოხმარების საგნებს.
აკონტროლებს ტუალეტის მოთხოვნილებას და შეუძლია საკუთარი თავის დამოუკიდებლად
მოწესრიგება, იცმევს, იხდის დამოუკიდებლად. იცავს პირად ჰიგიენას.
შეუძლი კომპიუტერის დამოუკიდებლად ჩართვა
კომპიუტერზე თამაში.
უფროსთან ერთად მგზავრობისას შეუძლია მძღოლისთვის დამოუკიდებლად
ფულის მიცემა.
ძირითადად საყიდლებს ახორციელებს დედასთან ერთად და მხოლოდ
მშობლის სიახლოვეს შეუძლია გამყიდვლისთვის მისთვის სასურველი ნივთის,პროდუქტის მითითება.
მოსწავლე იცავს უსაფრთხოების ზომებს.
შეუძლია დროის კონტროლი, ცდილობს სკოლაში არდააგვიანოს.
|
იყენებს კომპიუტერს თამაშის
მიზნით;
შეუძლია საათის ცნობა
არ შეუძლია დამოუკიდებლად საჭირო ნივთის შეძენა.
|
|
saganmanaTleblo garemos
|
resursi
|
barieri
|
|
|
individualuri
saswavlo gegma grZelvadiani mizani:
მიმართულება:
ზეპირმეტყველება
ქართ. V. 1. მოსწავლეს შეუძლია ადეკვატურად აღიქვას სხვადასხვა
სახის ტექსტი და გადმოსცეს მათი შინაარსი.
მოსწავლეს შეუძლია 40-50 სიტყვისაგან შემდგარი მხატვრული ტექსტის აღქმა და მოკლე შინაარსის გადმოცემა( მოდიფიცირებული).
|
moklevadiani mizani/ebi:
1.
შეუძლია მოსმენილ ან წაკითხულ ტექსტში( 40-50 სიტყვიანი) გამოყოს სიუჟეტის განვითარების ეტაპები (დასაწყისი, ამბის შუანაწილი, დასასრული), ასახელებს საგნის/მოქმედი გმირისდამახასიათებელ ნიშნებს.
ასახელებს ტექსტის სათაურის ალტერნატიულ ვარიანტებს;
2.
შეუძლია მცირე მოცულობის მხატვრული ტექსტის (50 სიტყვა) მოყოლა.
|
miznis
Sesabamisi aqtivobebi
|
masala
|
sad sruldeba
aqtivoba (klasi, resurs oTaxi)
|
masalis
momzadebaze pasuxismgebeli piri (mSobeli, pedagigi, skolis fsiqologi da
sxva.)
|
aqtivobis
ganxorcielebaze pasuxismgebeli piri
|
|
1
|
მოსწავლე კითხულობს ტექსტს.
|
||||
2
|
მასწავლებელი უხსნის მოსწავლეს უცხო სიტყვების
მნიშვნელობას, მოიშველიებს ფოტოებსა და ბარათებს.
|
||||
3
|
მოსწავლე 3-4 ჯერ კითხულობს მისთვის ახალ
სიტყვებს.
|
||||
4
5.
6.
|
მოსწავლე მასწავლებლის მიერ წარდგენილი
სათაურებიდან გამოარჩევს ტექსტისთვის შესატყვისს და შემოხაზავს.
მოსწავლე დამოუკიდებლად ჩამოთვლის მოცემული
ტექსტის ალტერნატიულ სათაურებს.
მოსწავლე ალაგებს არეული თანმიმდევრობით დაწყობილ
ტექსტის სიუჟეტის განვითარების ეტაპებს ( ტექსტის სამი მთავარი აზრის
მატარებელი წინადადება)
7.მოსწავლე ქმნის ტექსტის ეპიზოდების
ილუსტრაციებს.
8 .მოსწავლე საგნის/ მთავარი გმირის
დამახასიათებელ ნიშნებს გამოყოფს სურათის მეშვეობით ( სურათზე გამოკვეთილია
მახასიათებლები).
9. მოსწავლე მასწავლებლის მიმანიშნებელი
კითხვებით ყვება ტექსტს.
10. მოსწავლე კითხულობს და დამოუკიდებლად ყვება
ტექსტის მოკლე შინაარსს
|
|
|
||
|
გრძელვადიანი მიზანი
მიმართულება:
წერა
ქართ. V.
12. მოსწავლეს შეუძლია შესწავლილი ტექსტის შინაარსის დაწერა;
1.მოსწავლეს
შეუძლია შესწავლილი ( გამარტივებული) ტექსტის მოკლე შინაარსის დაწერა, იცავს
გრამატიკულ წესებს.
|
მოკლევადიანი მიზნები
1. მოსწავლეს
შეუძლია წაკითხული მცირე მოცულობის ტექსტის (30-40 სიტყვა) მთავარი აზრის
დაწერა. (2-3 წინადადებით გადმოცემა), იცავს გრამატიკულ წესებს.
2. მოსწავლეს შეუძლია წაკითხული მცირე მოცულობის ტექსტის (50 სიტყვა) შინაარსის დაწერა.
|
მიზნის შესაბამისი აქტივობები
|
მასალა
|
სად სრულდება აქტივობა(კლასი,რესურს ოთახი)
|
მასალის მომზადება პასუხისმგებელი პირი(მშობელი, პედაგოგი, სკოლის
ფსიქოლოგი და სხვა)
|
აქტივობის განხორციელებაზე პასუხისმგებელი პირი
|
|
1
|
მასწავლებელი მოკლე წინადადებებზე ასწავლის
მოსწავლეს სასვენი ნიშნების სწორად გამოყენებას.
|
||||
2
|
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით ტექსტში ეძებს
და ამოიწერს მთავარ, არსებით წინადადებებს.
|
||||
3
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად წერს წაკითხული
ტექსტის მთავარ აზრს (2-3 წინადადებით).
|
||||
4
|
მოსწავლე წერს წაკითხულის/მოსმენილის მოკლე შინაარსს
თანმიმდევრულად.
|
||||
5
6.
|
მოსწავლე მასწავლებლის მითითებით/
დახმარებით სწორად ათანხმებს მსაზღვრელ-საზღვრულს;
მოსწავლე ასრულებს სავარჯიშოებს,
სადაც სწორად უთანხმებს ზმნას არსებით სახელებსა და ნაცვალსახელებს
პირისა და რიცხვის მიხედვით.
|
individualuri saswavlo
gegma
moswavlis saxeli, gvari: ჯემალ
თევზაძე
კლასი: V
damrigebeli: შ.გიორგაძე
sagani:
ქართული ენა და ლიტერატურა
grZelvadiani mizani:
მიმართულება: კითხვა
ქართ. V.6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა თემაზე შექმნილი მხატვრული ტექსტების დამოუკიდებლად წაკითხვა.
1.
შეუძლია 40-50 სიტყვისაგან შემდგარი მხატვრული ტექსტის გამართულად წაკითხვა ( მოდიფიცირებული).
|
moklevadiani mizani/ebi:
1. მოსწავლეს შეუძლია ცალკეული 4-5 მარცვლიანი სიტყვების წაკითხვა გამართულად.
2. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი, მოკლე წინადადებების წაკითხვა უშეცდომოდ, იცავს პაუზას სასვენ
ნიშნებთან.
3. მოასწავლეს შეუძლია მცირე ზომის ( 40-50 სიტყვა) ტექსტისგამართულად წაკითხვა.
|
miznis
Sesabamisi aqtivobebi
|
masala
|
sad sruldeba
aqtivoba (klasi, resurs oTaxi)
|
masalis
momzadebaze pasuxismgebeli piri (mSobeli, pedagigi, skolis fsiqologi da
sxva.)
|
aqtivobis
ganxorcielebaze pasuxismgebeli piri
|
|
1
|
მასწავლებელი წარუდგენს მოსწავლეს ბარათს
შესაბამისი საგნის ან მოქმედების აღმნიშვნელი სიტყვით, მოსწავლე კითხულობს
ასო-ასო და შემდეგ ამთლიანებს.
|
||||
2
|
მოსწავლე და მასწავლებელი ერთად კითხულობენ
ცალკეულ უცნობს სიტყვებს, მოსწავლე 3-3 ჯერ იმეორებს ახალ სიტყვებს.
|
||||
3
|
მასწავლებელი უხსნის მოსწავლეს ახალი სიტყვების
მნიშვნელობას, მოიშველიებს, ბარათებსა და სურათებს.
|
||||
4
|
მოსწავლე გაბმულ სიტყვათა რიგში ამოიცნობს და
კითხულობს სიტყვას,ხაზს ავლებს სადაც მთავრდება.
|
||||
5
|
მოსწავლე ასოების უაზრო რიგში პოულობს მითითებულ
სიტყვებს(2-3 სიტყვა).
6.მასწავლებელი აკეთებს სპეციალურ ნიშნულებს
მოკლე წინადადებებში, მოსწავლე კითხულობს ბარათების ქვეშ დაწერილ ცალკეულ
წინადადებებს იცავს პაუზას ნიშნულებთან.
7. მასწავლებელი სახალისო და ემოციურად დაწერილ
კომიქსებს ჯერ თავად კითხულობს, ინტონაციით შემდეგ მოსწავლეს აკითხებს.
8.მოსწავლე კითხულობს გამართულად მცირე ზომის
ტექსტს.
|
sagani: მათემატიკა
გრძელვადიანი მიზანი/მიზნები
მათ.V.1. მოსწავლეს შეუძლია რიცხვების გამოსახვა, შედარება და დალაგება პოზიციური სისტემის გამოყენებით.
1.მოსწავლეს შეუძლია რიცხვების გამოსახვა, შედარება და დალაგება
პოზიციური სისტემით 100-ის ფარგლებში.
მათ.V.2. მოსწავლეს შეუძლია ნატურალურ რიცხვებზე სხვადასხვა ხერხით შეკრება-გამოკლების მოქმედებების შესრულება და მოქმედებათა შედეგის შეფასება.
მოსწავლეს შეუძლია შეკრება-გამოკლება 100 -ის ფარგლებში.
მათ. V.7.მოსწავლეს შეუძლია ალგებრული გამოსახულების შედგენა დაგამოყენება მარტივი ამოცანის ამოხსნისას.
მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ერთუცნობიანი ამოცანის ამოხსნა შეკრება-გამოკლების ოპერაციებით 100-ის ფარგლებში.
მათ.V.8. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების აღწერა და მათიკლასიფიკაცია.
მოსწავლეს შეუძლია ზოგიერთი გეომეტრიული ფიგურებისგარჩევა (სამკუთხედი, კვადრატი, მართკუთხედი, ოთხკუთხედი) დამათი პერიმეტრის
მოსწავლეს
შეუძლია გამრავლება-გაყოფა 100
-ის ფარგლებში.
|
moklevadiani mizani/ebi:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
|
შეუძლია რიცხვების გამოსახვა და სახელდება 50-ის ფარგლებში,შედარება და დალაგება პოზიციური სისტემის გამოყენებით.
შეუძლია შეკრება-გამოკლება 20-ის ფარგლებში დამხმარე საშუალებების
გარეშე.
შეუძლია რიცხვების გამოსახვა 100-ის ფარგლებში.
შეუძლია მარტივი არითმეტიკული ამოცანების ამოხსნა 20-ის ფარგლებში დამხმარე საშუალებების გარეშე.
შეუძლია ქვეშ მიწერით შეკრება-გამოკლება 100-ის ფარგლებში
შეუძლია მარტივი ერთ უცნობიანი ამოცანების ამოხსნა შეკრება-გამოკლების ოპერაციებით 100-ის ფარგლებში.
შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების (სამკუთხედი, ოთხკუთხედი,მართკუთხედი, კვადრატი) პერიმეტრის გამოთვლა (100-ის ფარგლებში).
შეუძლია გამრავლება-გაყოფა 50-ის ფარგლებში.
შეუძლია გამრავლება -გაყოფა 100 -ის ფარგლებში.
|
miznis Sesabamisi aqtivobebi
|
masala
|
sad sruldeba
aqtivoba (klasi, resurs oTaxi)
|
masalis
momzadebaze pasuxismgebeli piri (mSobeli, pedagigi, skolis fsiqologi da
sxva.)
|
aqtivobis
ganxorcielebaze pasuxismgebeli piri
|
|
1
|
მასწავლებელი მოსწავლეს წარუდგენს ჟღერადობით მსგავს რიცხვებს ბარათებზე (ოცდაერთი-ოცდათერთმეტი) ახმოვანებს და გაამეორებინებს.
( ერთი თვე 20-60, მეორე თვე 60-100)
|
||||
2
|
მასწავლებელი კარნახობს რიცხვებს, მოსწავლე აკეთებს ჩანაწერს მასწავლებლის მიერ გაკათებულ
2 სვეტში (ჟღერადობით მსგავსი სიტყვები-ჯერ 20
-იდან 30 მდე, შემდეგ 30-დან 40 მდე, შემდეგ ეტაპებზე100 მდე) და მოსწავლე გამოსახავს.
|
||||
3
4.
5
|
მასწავლებელი მოსწავლეს კარნახობს რიცხვს და მოსწავლე რიცხვთა რიგში შემოხაზავს შესაბამის რიცხვს.
მოსწავლე წარდგენილ რიცხვებზე განსაზღვრავს
მეტობა-ნაკლებობას. (100 -ის ფარგლებში)
მოსწავლე
ალაგებს ზრდადობის ან კლებადობის მიხედვით
მასწავლებლის მიერ მითითებულ რიცხვებს.
|
||||
6
|
მოსწავლე ანგარიშობს
20-ის ფარგლებში თითების დახმარების გარეშე ( რიცხვს ზემოთგამოსახავს შესაბამისირაოდენობის თვალსაჩინოებას -ხაზებს/წერტლებს).
|
||||
7
|
მოსწავლე მარტივი ოპერაციებით ასრულებს შეკრება-გამოკლებას 20-ის ფარგლებში (10+1,
10+2, 10+3..)
8 .მოსწავლე თვალსაჩინოების გარეშე ანგარიშობს
20-ისფარგლებში.
9.მოსწავლე ასრულებს მარტივ არითმეტიკულ ამოცანას (შეკრება-გამოკლების ოპერაციით) 20-ისფარგლებში. ( ორი კვირის განმავლობაში თვალსაჩინოებით,შემდეგ 2 კვირის განმავლობაში თვალსაჩინოების გარეშე).
10. ასრულებს ქვეშმიწერით შეკრება-გამოკლებას (თავიდან 20
-ის ფარგლებში შემდეგ 30-ის დაეტაპობრივად 100-მდე).
11. მოსწავლე ამოხსნის მასწავლებლის მიერ წარდგენილ ერთუცნობიან ამოცანებს შეკრება-გამოკლების ოპერაციებით 100-ისფარგლებში.
12. მოსწავლე მასწავლებლის მიერ წარდგენილ ბარათებზე ამოიცნობს
გეომეტრიულ ფიგურებს და გამოჭრის მათ.(სამკუთხედი,ოთხკუთხედი, მართკუთხედი,კვადრატი)
13. მოსწავლე ხაზავს გეომეტრიულ
ფიგურებს და გამოთვლის მათ პერიმეტრს.(სამკუთხედი,ოთხკუთხედი, მართკუთხედი,კვადრატი)
14. მოსწავლე ასრულებს
გამრავლება-გაყოფის ოპერაციებს (საწყის ეტაპზე 20 -ის ფარგლებშიდა ეტაპობრივად 100 მდე).
|
სპეც. პედაგოგის გეგმა
ლექსიკური მარაგი
გრძელვადიანი მიზანი:
მოსწავლემ
იცის მისთვის აქამდე უცნობი სიტყვების (60 სიტყვა) მნიშვნელობა და
შესაბამისად გამოყენება (საკლასო ლიტერატურიდან).
|
moklevadiani mizani/ebi:
1.
2.
3.
|
მოსწავლემ
იცის 20 ახალი სიტყვა , შეუძლია მათი განმარტება და გამოყენება.
10.10.2016
– 20.10.2017
მოსწავლემ
იცის 40 ახალი სიტყვა, შეუძლია მათი განმარტება და გამოყენება
21.10.2016
– 10.11.2017
მოსწავლემ
იცის 60 ახალი სიტყვა, შეუძლია, მათი განმარტება და გამოყენება. 10.11.2016
– 24.11.2017.
|
miznis
Sesabamisi aqtivobebi
|
masala
|
sad sruldeba
aqtivoba (klasi, resurs oTaxi)
|
masalis
momzadebaze pasuxismgebeli piri (mSobeli, pedagigi, skolis fsiqologi da
sxva.)
|
aqtivobis
ganxorcielebaze pasuxismgebeli piri
|
|
1
|
მასწავლებელი უკითხავს მცირე მოცულობის ტექსტს
სასკოლო ან დამატებითი ლიტერატურიდან, მოსწავლე ისმენს ყურადღებით და ეუბნება
მასწავლებელს მისთვის უცხო სიტყვებს.
2.მასწავლებელი სურათის მეშვეობით უხსნის
მოსწავლეს საგნის/ მოქმედების გამომხატველი უცნობი სიტყვის მნიშვნელობას
და მოსწავლე იწერს რვეულში ახსნა-განმარტებას. ( შესაძლოა პატარა ვიდეოს
ჩვენებაც მოცემული საგნის შესახებ).
|
||||
2
|
მოსწავლე, მასწავლებელთან ერთად კითხულობს და
იმეორებს სიტყვას 3ჯერ.
|
||||
3
|
მასწავლებელი უკითხავს განსხვავებული შინააარსის
მატარებელ 2-3 წინადადებას, სადაც მოცემული ახალი სიტყვაა გამოყენებული,
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით განმარტავს წინადადებებს.
|
||||
4
|
მოსწავლე კონკრეტულ სიტყვას ჩასვამს მასწავლებლის
მიერ შედგენილ სხვადასხვა შინაარსის 2-3 წინადადებაში.
|
||||
5
|
მასწავლებელი აღწერს ნივთს/საგანს/ მოქმედების
აღმნიშვნელ სიტყვას ან მათ ფუნქციას ნასწავლი უცხო სიტყვებიდან და მოსწავლე
ასახელებს მას.
|
შემეცნებითი უნარი - აღქმა
გრძელვადიანი მიზანი: მოსწავლეს შეუძლია დროის
აღქმა და გააზრება( წელიწადის დროები, თვეები, კვირები).
|
moklevadiani mizani/ebi:
1.
2.
3.
|
მოსწავლეს
შეუძლია წელიწადის დროების გააზრება მათი დამახასიათებელი ნიშნების
მიხედვით, სახელდება და რაოდენობის
განსაზღვრა.
10.10.2016
– 20.10.2017
მოსწავლეს
შეუძლია წელიწადის თვეების გააზრება, რაოდენობის განსაზღვრა
და სახელდება, იცის რამდენი დღეა თვეში.
21.10.2016 – 10.11.2017
მოსწავლემ
იცის კვირის დღეების რაოდენობა და სახელდება, გამოყოფს სასწავლო და დასვენების
დღეებს.
11.11.2016 – 24.11.2017
|
miznis
Sesabamisi aqtivobebi
|
masala
|
sad sruldeba
aqtivoba (klasi, resurs oTaxi)
|
masalis
momzadebaze pasuxismgebeli piri (mSobeli, pedagigi, skolis fsiqologi da
sxva.)
|
aqtivobis
ganxorcielebaze pasuxismgebeli piri
|
|
1
|
მასწავლებელი მოსწავლეს აჩვენებს წელიწადის
დროების ამსახველ ფოტოებს, შესაბამისი სახელწოდებით, მოსწავლე კითხულობს
წარწერას, აკვირდება ფოტოებს და პასუხობს მასწავლებლის მიერ დასმულ კითხვებს
ფოტოების შესახებ.
|
||||
2
|
მასწავლებელი მოსწავლეს აჩვენებს ვიდეოს წელიწადის
დროების შესახებ.
|
||||
3
|
მოსწავლე ერთმანეთს ადარებს სეზონებს, საუბრობს
მათ განმასხვავებელ ნიშნებზე.
|
||||
4
|
ჩამოთვლის მაგალითებს სეზონების მიხედვით
ადამიანის საქმიანობისა და ცხოველების ქცევის შესახებ ( ხვნა, თესვა,
ფრინველების გადაფრენა..).
|
||||
5
|
სურათების დახმარებით აღწერს იმ ცვლილებებს, რომლებსაც განიცდიან
მცენარეები ცხოველები სეზონების მიხედვით (ფოთოლცვენა..)
6. მოსწავლე ახარისხებს ტანსაცმელს სეზონების მიხედვით.
7. ჩამოთვლის წლის მნიშვნელოვან დღესასწაულებს და აკავშირებს
სეზონებთან.
8. მოსწავლე ხატავს ნახატებს წელიწადის დროების შესახებ და უკეთებს
შესატყვის წარწერას.
9. მოსწავლე კითხულობს თვეების ჩამონათვალს და მასწავლებლის
დახმარებით აკავშირებს მათ წელიწადის დროებთან.
10. მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეს ფოტოებს თვეების გამოსახულებით
( პეიზაჟური სურათები, რომლებიც ხაზს უსვამენ კონკრეტული თვისთვის
დამახასიათებელ ნიშნებს) მოსწავლე აკვირდება ფოტოებს და კითხულობს რამდენიმეჯერ.
11. მოსწავლე მასწავლებლის მიმანიშნებელი კითხვებით და ფოტოების
მოშველიებით მსჯელობს თვეების შესახებ.
12. მასწავლებელი აწვდის მოსწავლეს ინფორმაციას თვეში დღეების
რაოდენობის შესახებ.
13. მასწავლებელი აწვდის მოსწავლეს წერილობით ჩანაწერს კვირის
დღეების შესახებ, მოსწავლე კითხულობს რამდენიმეჯერ და იმახსოვრებს.
14. მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით განარჩევს სასკოლო და
დასვენების დღეების.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий